Wednesday 3 November 2010

Idiotul, de Dostoievski


E o carte pe care am citit-o dar nu cred ca am inteles-o in intregime. Cred ca am sa o recitesc candva, insa pana atunci, am sa citez cateva fraze care mi-au dat de gandit.

"Cunosc valoarea banului si de aceea voi primi suma oferita."

"Ticalosii iubesc oamenii cinstiti."

"De ce ma umileste? Din rautate? Nicidecum! Numai pentru faptul ca din punctul lui de vedere sunt insignifiant!"

Am scris mai sus ca mi-au dat de gandit, pentru ca cele trei citate pot fi intelese foarte diferit de fiecare dintre noi.
Incerc doar sa-mi imaginez cum ar putea fi interpretat citatul de catre o fata tanara, dornica de afirmare, o femeie realizata din aproape toate punctele de vedere si o femeie provenita dintr-un mediu mai putin favorabil.

Pentru cei care inca nu au citit cartea, o recomand! Sau o puteti asculta, aici!



0 comments:

Post a Comment